A nemzetközti kutatásból, melynek eredményét a Magyar Elektromobilitás Egyesület (ELMOB) ismertetett, többek között az derül ki, hogy a globális eredménytől egyetlen százalékkal marad el Magyarország abban, hogy 91 százalék választana újra elektromos autó, ha holnap autót kellene cserélnie. A válaszadók négy százaléka tölthető hibridre váltana, benzinesre vagy dízelre pedig a magyarok 2 százaléka lépne vissza, szemben a globális egy százalékkal.

A magyar válaszadók 95 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett az elektromos autójával, és mindössze egy-egy százalékuk elégedetlen vagy különösen elégedetlen.

Akik elektromos autót vezetnek, azok a leglényegesebb hátránynak a rossz lefedettségű gyorstöltő hálózatot jelölték meg, míg a második legnagyobb problémájuk a töltés nehézkes indításával vagy a töltés kifizetésével szokott lenni.

A legkisebb problémának ugyanakkor a magyar válaszadók azt tartják, hogy meg kell szokni az új technológiát és nem érzik úgy, hogy túl sok tervezést igényel a villanyautóval való közlekedés.

Hasonlóan a globális eredményekhez, a magyarokat is az alacsonyabb üzemeltetési költségek motiválták leginkább a vásárlás során abban, hogy elektromos autóra váltsanak, a második szempont ugyanakkor a globális eredményekkel szemben nem a környezetvédelem, hanem a helyi zaj- és károsanyag-kibocsátás volt.

Lehullt a lepel, ezeket fogja Szegeden gyártani a BYD

Stella Li, a cég európai vezetője elárulta: először a Dolphin és az Atto 3 modelljei fognak a magyarországi futószalagról legurulni.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.