Az Európai Bizottság enyhíti a 2025-ös CO₂-kibocsátási célokat az autógyártók számára, lehetővé téve, hogy ne egy, hanem három év alatt teljesítsék az előírásokat – jelentette be Ursula von der Leyen az Európai Autóipar Jövőjéről szóló Stratégiai Párbeszéd második ülésén.
A március 5-én nagy közönségnek is bemutatott javaslatot még jóvá kell hagyniuk az uniós kormányoknak és az Európai Parlamentnek, de az elemzői konszenzus szerint ezt nagy valószínűséggel megszavazzák.
A változás értelmében a 2025-ös kibocsátási célokat 2027-ig kellene teljesíteni, ami lehetőséget nyújtana a gyártóknak arra, hogy 2025-ben kevesebb tiszta autót értékesítsenek, és 2026-27-ben pótolják a lemaradást. Ez lassítaná az elektromos autók elterjedését, és csökkentené a nyomást az olcsóbb modellek mielőbbi piacra dobására. William Todts, a Transport & Environment ügyvezetője szerint a döntés csak a lemaradókat jutalmazza, miközben Európának még nagyobb hátránya lesz Kínával szemben az elektromos járművek piacán.
Autonóm vezetés és versenyképesség
Von der Leyen közölte, hogy a találkozón az autonóm vezetés kérdését is érintették, ahol nagy lépésekre van szükség, mert a globális verseny kiélezett, és az iparág mérete itt kulcsszerepet játszik. Ennek érdekében ipari szövetséget hoznak létre, amelyben a vállalatok közösen fejleszthetnek
- szoftvereket,
- chipeket
- és vezetési technológiákat.
A törvényhozók pedig pedig finomhangolják a tesztelési és bevezetési szabályokat, valamint nagyszabású autonóm vezetési pilotprojekteket indítanak, hogy ezek a járművek minél gyorsabban megjelenhessenek az európai utakon – írja a Totalcar.
A versenyképesség kapcsán Von der Leyen aláhúzta, hogy Európa autóipari ellátási láncainak ellenállóbbá kell válniuk, különösen az akkumulátorgyártás területén.
Nem engedhetjük meg, hogy az elektromos autók dráguljanak, de az sem megoldás, hogy új függőségek alakuljanak ki. Ezért közvetlen támogatási lehetőségeket vizsgálunk az európai akkumulátorgyártók számára, és fokozatosan bevezetjük az uniós gyártású tartalomkövetelményeket az akkumulátorcellákra és alkatrészekre vonatkozóan. Emellett folytatjuk a szabályozások egyszerűsítését is
– összegezte az EU terveit az uniós végrehajtószervének az elnöke, megjegyezve, hogy jelenleg az importált akkumulátorok olcsóbbak az európaiaknál, ami nehéz helyzetet teremt.
Nem dőlt el, hogy jó lóra tettek-e Orbán Viktorék, pedig erre raktak fel mindent
Több mint 50 százalékkal esett vissza decemberben az akkumulátorgyártás volumene Magyarországon az egy évvel korábbihoz képest. A kormány ettől remélte a 2022-ben meredek lejtőre került feldolgozóipar fellendülését. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Brutális tempóban szakítják Trump aranykártyáját: kell az amerikai állampolgárság

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Eljött a paradicsom a lakáspiacon: a garzonok mellett már a házakat is viszik

Magyarellenes elnökjelölt vette át a stafétát az eltiltott Georgescutól

Áttörő kutatás számol be a Covid hosszú távú hatásairól

Feleszméltek a kkv-k, sorakoznak ezekért az autókért

A héten ezek a számok hoztak hatalmas szerencsét

Ezekre a fürdős kedvezményekre még ebben a hónapban érdemes lecsapni

Rászáll a NAV az otthonfelújítással csalókra
