Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromos autógyártó alig egy évvel első modellje piacra kerülése után. A vállalat az elmúlt hetekben fokozatosan fölszámolta működését.

A The Wall Street Journal emlékeztet, hogy a Fiskert 2016-ban Henrik Fisker dán autótervező alapította, aki korábban a BMW-nél és az Aston Martinnál dolgozott.

2020-ban tőzsdére került a gyártó az Apollo Global Management Inc. befektetési céggel kapcsolatban álló SPAC társasággal való egyesülés révén.

A vállalat egymilliárd dollárt gyűjtött össze a vállalkozás elindításához, de a pénzt gyorsan fölélte, és nem tudta visszafizetni adósságát legfontosabb befektetőjének. Egy nagy autógyártóval is tárgyalt a lehetséges beruházásokról és a közös gyártásról, de idén márciusban a tárgyalások megegyezés nélkül zárultak.

A Fisker tavaly nyáron kezdte szállítani első modelljét, az Ocean elektromos crossovert, éppen akkor, amikor csökkenni kezdett az elektromos járművek iránti globális kereslet.

Idén júniusban a cég több mint 18 ezer Ocean elektromos járművet hívott vissza. Ebből körülbelül 11 ezer autót a motorteljesítmény elvesztésének a veszélye miatt és mintegy további 7 ezret azért, mert a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok nem feleltek meg a hatósági előírásoknak.

Kutyának sem kellenek az elektromos autók, ezerszámra állnak eladatlanul a kereskedőknél

Körülbelül 100 ezer elektromos autót nem tudnak eladni Németországban a kereslet hiánya miatt.