Új csúcsot döntött  a kínai elektromos jármű ipar.  A Google Trends adatai szerint még soha korábban nem kerestek rá ennyien a „China EV” kifejezésre, közben az ország éves EV-gyártása átlépte a 10 milliós határt.

A South China Morning Post elemzése szerint egy évtizede folyamatosan nőnek az elektromos járművekre vonatkozó keresések . Sokan a zöldátállással magyarázzák a villanyautók iránti megnövekedett érdeklődést. Ennek ellentmond, hogy az idei évben 20 éves mélypontra süllyedt a globális felmelegedés (global warming) kifejezés népszerűsége. 

Paul Harris, a hongkongi Oktatási Egyetem globális és környezeti tanulmányok professzora az éghajlatváltozással kapcsolatos politikai megosztottsággal magyarázza a visszaesést.  A kutató rámutatott, hogy

a globális felmelegedés szóösszetétel megosztó volta miatt az utóbb időben egyre inkább a klímaváltozásra kezdtek hivatkozni a politikai és gazdasági döntéshozók, ám ez sem hozott jelentős áttörést az elfogadás terén

Az Egyesült Államokban ma már a munkahelyteremtés előnyeire hivatkozva próbálják promotálni a megújuló energiaforrások támogatását, mert az egészségügyi vagy környezeti érvek nem konszenzuálisan elfogadottak.

A vámok miatt fordultak vissza a szénre

Paul Harris kiemelte, hogy miközben Peking élen jár a nap- és szélenergia termelésben, Kína rekord szintre emelte a szén kitermelését.

Ezt részben az energiaellátás diverzifikálására és az önellátás elérésére irányuló stratégiájának részeként tette. 

Az ázsiai állam az EU, Kanada és Észak-Amerika protekcionista gazdaságpolitikájára reagálva  mozdult el az autarkia irányába. Idén szeptember 27-től a Kínában gyártott

  • elektromos autókra 100 százalékos,
  • napelemekre 50 százalékos,
  • az acélra, alumíniumra, akkumulátorokra és a kulcsfontosságú ásványi anyagokra pedig 25 százalékos

vámot szabott ki az Egyesült Államok. Október 31-én, pedig hatályba léptek a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett, öt évre szóló Európai Uniós tarifák.

Életbe lépnek a kínai büntetővámok, mutatjuk hogy jutott idáig az EU

Az összefoglalónkban tisztázzuk az október végén életbelépő, elektromos járművekre bevezetett uniós vámok részleteit és hogy miért döntöttek a tarifák bevezetéséről az európai döntéshozók.