Soványabb eladásokat produkált arányaiban a Volkswagen, amelyik 9 millió járművet, 2,3 százalékkal kevesebb autót értékesített 2024-ben. 

A német autógyártó keddi jelentéséből kiderül, hogy nem csupán hazájában, hanem az „árháborúval” szembenéző Kínában is visszaestek az eladások.

A VW néven rövidített vállalat autóeladásai 

  • Németországban 2,2 százalékkal, 
  • Kínában pedig 10 százalékkal olvadtak lejjebb.

Ezzel együtt az elektromos akkumulátorok értékesítése jobban teljesítményt mutat Kínában, 8 százalékkal nőtt a globális 3,4 százalékos visszaeséshez képest.

A Volkswagen költségcsökkentési lépésre szánta el magát a profit növelése érdekében az iparágban tapasztalható erősödő verseny és csökkenő kereslet közepette.

A németek csúcskategóriás autógyártói, köztük a Mercedes-Benz, a BMW és a Porsche, szintén csalatkozhattak a tavalyi évben. 

Ugyanis jól megtépázta az eladásaik számát az, hogy a tehetősebb fogyasztók visszafogták a vásárlásokat a bizonytalan gazdasági helyzetben és a vártnál lassabban értékesítették az elektromos járműveket.

A Volkswagen személyautóihoz mérten a Skoda és a Seat/Cupra márkák jobban teljesítettek, mintegy 7 százalékos növekedést értek el, szemben a névadó márka 1,4 százalékos visszaesésével.

Terveik szerint a VW idén további 30 modellt ad ki, eközben a rendelések száma Nyugat-Európában mintegy 88 százalékkal megugrott az előző év azonos időszakához képest, bizonyos új modellek hatására.

Saját magukon is spórolnak a Volkswagen vezetői

A német autógyár menedzserei 10 százalékos jövedelemcsökkentést vállaltak a márka megmentése érdekében. Részletek.