Kínai akkumulátorgyártó cégekkel folytat hosszú távú beszállítói együttműködésről tárgyalásokat a konszern, mivel az elektromos járművek terjedésének várhatóan egyre gyorsuló ütemével csak az akkumulátor-ellátás garantálásával lehet majd lépést tartani - közölte pénteken a Volkswagen hírügynökségi megkeresésre adott válaszában az MTI szerint. "Számos potenciális helyi beszállítóval folytatunk tárgyalásokat jövőbeni együttműködésről."
A Bloomberg hírügynökség meg nem nevezett vállalati belső forrásokra hivatkozó értesülése szerint a Volkswagen részesedés vásárlásának a lehetőségét is vizsgálja kínai autóipari beszállító vállalatokban annak érdekében, hogy biztosítsa magának a hozzáférést az elektromos mobilitásban kulcsfontosságú akkumulátor technológiához. A vizsgált lehetséges megoldások között közös vállalatok létesítése is szerepel kínai autóipari cégekkel. Az egyik ilyen potenciális partnerként a kínai Guoxuan High-Tech akkumulátorgyártó vállalatot nevezte meg a Bloomberg.
A Volkswagen már korábban tető alá hozott egy beszállítói szerződést a legnagyobb kínai akkumulátor gyártóval, a CATL vállalattal. Annak érdekében azonban, hogy akkumulátor-ellátása ne egyetlen beszállítótól függjön, puhatolózó tárgyalásokat kezdett más potenciális beszállítókkal is.
A vállalat az Egyesült Államokban és Európában is megtette már az első lépéseket az akkumulátor-ellátás biztosítására helyi együttműködések keretében. Németországban a svéd Northvolt vállalattal dolgozik egy akkumulátorgyártó üzem építési tervein az alsó-szászországi Salzgitterben.
2028-ra évente már tizenegy millió teljesen elektromos, akkumulátoros hajtású jármű készül majd Kínában, így az ország a konszern saját elektromos mobilitási stratégiájában is kulcsfontosságú szerepre tesz szert. A Volkswagen évi egymillió elektromos autó gyártásával a világpiaci vezető pozíció megszerzését tűzte ki célul 2025-re - írta az MTI.