BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse csütörtöki sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy a tervezettnél gyorsabban növelik a villamosítási beruházásokat, de még túl korai lenne kijelölni a belsőégésű motoros autók gyártásának végét, mivel az eladások még mindig erősek az olyan nagy növekedési piacokon, mint Kína és az Egyesült Államok.

Kitűzött célok

Az autógyártó közel áll ahhoz, hogy elérje az idei évre kitűzött 15 százalékos akkumulátoros-elektromos értékesítési célját, megelőzve ezzel a Mercedes-Benz és a Porsche vállalatokat, amelyeknél az akkumulátoros-elektromos autók eddig az eladások mintegy 11 százalékát tették ki.

Oliver Zipse, aki régóta támogatja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését célzó technológiákba való befektetést, mégis azt mondta, hogy "semmi nem utal arra, hogy a világ lemondana a belső égésű motorral hajtott járművekről".

A BMW első számú vezetője nem volt hajlandó céldátumot meghatározni a gyártásuk befejezésére, ahogyan azt a Volkswagen és a Mercedes-Benz már megtette.

„Ez még túl korai” – mondta a féléves eredményeket követő sajtóértekezleten.

A BMW-vezér az év hátralévő részére növekedést prognosztizált az európai autópiacon, robusztus eladásokat az Egyesült Államokban és enyhe növekedést Kínában, miután az erős megrendelések és a javuló ellátási láncok miatt pozitívabban látja a cég éves kilátásait.

A BMW csütörtökön, az elemzői várakozásoknak megfelelően 2,9 százalékos csökkenésről számolt be a második negyedéves nettó profitban, miután a BMW Brilliance Automotive (BBA) kínai vegyesvállalatának konszolidációja miatt – adott hírt róla a Reuters.

A BMW második negyedéves eredményét azonban a magasabb árképzés és a 11,3 százalékkal emelkedő értékesítés jótékonyan befolyásolta

– közölte Walter Mertl pénzügyi igazgató.

Derűs piaci kilátások

Az autógyártó az európai riválisokhoz hasonlóan óvatos hangot ütött meg a világgazdaság kilátásaival kapcsolatban, és figyelmeztetett, hogy az ellátási lánc és az inflációs problémák enyhülnek, de még nem értek véget, ugyanakkor a teljesítményére vonatkozó várakozásokat kissé magasabbra módosította.

A BMW első félévi kamat- és adózás előtti eredménye (EBIT) 9,7 milliárd euró volt, ami 42,6 százalékos növekedést jelent, a nettó nyereség azonban 6,6 milliárd euróra csökkent, elsősorban a magasabb adókulcs miatt.

A csoport kutatás-fejlesztési kiadásai az első félévben 15,4 százalékkal nőttek, elsősorban a villamosításra és az automatizált vezetésre összpontosítva, a tőkekiadások pedig 10,3 százalékkal emelkedtek. A magasabb anyag- és gyártási költségek szintén terhelték az első félév eredményeit –fűzte hozzá a vállalat.

Nagyot ugrott a BMW

A BMW megduplázta elektromos autóinak eladását az első negyedévben. Bővebben --->