A sencseni székhelyű kínai autógyártó, amely 2022-ben végleg felhagyott a fosszilis üzemanyagok hajtotta gépjárművek gyártásával, decemberben új havi értékesítési rekordot ért el, többek között a bőkezű állami támogatásoknak és a vásárlóknak nyújtott extra ösztönzőknek köszönhetően.

A BYD decemberben 509.440 plug-in hibrid és tisztán elektromos személygépkocsit értékesített – közölte szerdán a vállalat. Ezzel a tisztán elektromos BYD-autók éves eladási volumene 1,76 millióra emelkedett. A teljes éves értékesítés 2024-ben 41 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

Hamarosan színt vall a Tesla 

A Tesla még ezen a héten nyilvánosságra hozza negyedik negyedéves értékesítési számait. Az Elon Musk vezette vállalat akkor teljesítette 2024-re vonatkozó célkitűzéseit, amennyiben sikerült 2024 utolsó három hónapjában rekord számú, legalább 515 000 elektromos járművet leszállítania. Az éves terv számokban kifejezve összességében 1,81 millió kiszállítást jelent – írja a Bloomberg.

Az elemzői becslések 510 400 kiszállítással számolnak, ami épphogy elmarad a Tesla várakozásaitól.

A BYD eladásai eddig negyedéves szinten elmaradtak a Tesla negyedéves eladási adataitól. A harmadik negyedévben például a BYD 1,16 millió elektromos járművet adott el, ami 124 100 darabos lemaradást jelent a Teslával szemben. A kínai gyártó azonban a hátrányát behozva nagyot robbantott a negyedik negyedévben.

A BYD növekedését az elmúlt három hónapban nagyrészt a kínai állam által bőkezűen támogatott hazai fogyasztás táplálta.

2025-ben az is elektromos autót vesz, aki nem akar?

Olcsóbb elektromos autók és drágább belső égésű motor hajtotta járművek? Valóban ez lesz 2025 uralkodó autóipari trendje? Az áremelések illetve árcsökkenések már most árulkodnak a ránk váró trendekről.

A részletekről ITT írtunk bővebben.