Egyre népszerűbbek a fiatalabb vásárlók körében a Ferrarik.

Az új vásárlók 40 százaléka ma már 40 év alatti

– mondta el Benedetto Vigna, a luxusautógyár vezérigazgatója a CNBC-nek. 

Hozzátette, hogy ez jelentős emelkedést tükröz a bő 18 hónappal ezelőtti állapothoz képest, amikor ez az arány 30 százalék volt.

Tavaly egyébként a Ferrarik közel háromnegyedét már meglévő ügyfeleiknek adták el. Az olaszországi Maranellóban működő gyártó ugyanis közismert arról, hogy szigorúan kordában tartja autóinak gyártását, igyekszik fenntartani a márka exkluzivitásra vonatkozó ígéretét. Követik ebben az alapító Enzo Ferrari alapelvét, aki egyszer kijelentette, hogy a vállalat „mindig eggyel kevesebb autót fog szállítani, mint amennyit a piac igényel”.

Miként Benedetto Vigna elmondta, a leendő vásárlók sürgetik is a gyártás felgyorsítását, ő azonban úgy véli, hogy a több mint kétéves várakozási idő „szerves része az ügyfelekre váró nagyon kellemes élménynek."

A vezérigazgató arról is beszámolt, hogy

a Ferrari jó úton halad az első teljesen elektromos autójának október 9-i, mérföldkőnek számító bemutatója felé.

„Ezentúl háromféle autótípust fogunk gyártani: hagyományos belsőégésűt, hibridet, és elektromosat. Azt hiszem, ez az egyik olyan döntés, amire igazán büszkék vagyunk" - fogalmazott.

Az EV, amelyet Olaszországban fognak gyártani, egyike annak a hat új modellnek, amelyet a vállalat idén tervez bemutatni.

Ami pedig a teljesen elektromos Ferrari iránti potenciális keresletet illeti, erről a vezérigazgató úgy nyilatkozott: bár igaz, hogy egyes ügyfelek soha nem fognak elektromos Ferrarit vásárolni, más leendő vásárlók már jelezték, hogy csak EV-t vesznek majd.