Jim Farley és John Lawler, a Ford vezér-, illetve pénzügyi igazgatója még 2023 elején tesztelt az egyik kínai elektromos autót. A vezetők igen visszafogottan nyilatkoztak a tapasztalataikról. A két felsővezető a Changan Automobile elektromos terepjáróját próbálta ki.

A Wall Street Journal beszámolója szerint a kínai állami tulajdonú autógyártó régóta vállalati partnere a Ford-nak. A tesztvezetés során a két vezetőt sokkolta az élmény: egyre megdöbbentek és le voltak nyűgözve amiatt, hogy milyen sima és csendes a vezetés élménye.

Olyan hüledező mondatok is elhangzottak a szájukból a lap szerint, minthogy korábban még sosem tapasztaltak ilyet, vagy hogy „ezek a srácok előttünk vannak”.

A kínai autógyártók, mint a Szegeden is terjesztő BYD, egyre nagyobb szeletet vágnak ki maguknak a piacból. A Business Insider szerint ennek többek között az az oka, hogy az olyan fejlődő országokban is terjeszkednek, mint Mexikó vagy Brazília vagy épp az olyan délkelet-ázsiai országokban, mint Thaiföld.

Az ABI Research technológiai cég felmérése alapján, ami a lap megbízásából készült, az idei első negyedévben a kínai autógyártók az EV-piac 88 százalékát tették ki Brazíliában és a 70 százalékát Thaiföldön.

USA kontra Kína: két hét múlva élesednek a vámok

Pénteken meredek vámemeléseket vezetett be a kínai importra a Biden-kabinet, ideértve az elektromos autókra vonatkozó 100 százalékos vámot.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.