Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter bejelentéséből lehet tudni, hogy
50 milliárd forintos beruházást hoz Magyarországra a kínai Xinzhi Group, amellyel 900 munkahelyet teremtene Hatvanban.
Kapcsolódó
A Xinzhi honlapjáról, amelyet a hvg.hu nézett át, az derül ki, hogy a cég
- főként főként autógenerátorokba,
- elektromos járművek motorjaiba gyárt álló- és forgórészeket,
- ezen kívül fontos divíziót jelentenek a saját felvonóik vontatógépeihez gyártott alkatrészek is.
A portál arról is beszámolt, hogy a Zhejiang tartományban található Taizhou városban alapított, 4000 alkalmazottat foglalkoztató
vállalatról a Kínán kívüli világ nem sokat tud, az elmúlt 1-2 évben kezdett kilépni a globális piacra, előtte szinte kizárólag csak az anyaországban tevékenykedett, és Tier 2 (második körös) autóipari beszállítónak számít,
ami azt jelenti, hogy eddig nem volt közvetlen kapcsolata autógyártókkal, hanem a legfőbb autóalkatrész-gyártók számára gyártott termékeket.
Ez változott meg, amikor a Xinzhi júniusban bejelentette, hogy megállapodott a Volkswagennel, amely alapján álló- és forgórészeket fog szállítani a német autóipari óriásnak. Ez egyben a kínai vállalat első nagy, Kínán kívüli megrendelése egy autógyártótól, bár a leszállítandó mennyiségekről egyik cég sem nyilatkozott. A Xinzhi közlése szerint ez egy „nagy lépés”, hogy elsőkörös beszállítóvá váljon a jövőben.
A cég január 13-án Szijjártó Péter bejelentésével szinkronban közölte, hogy
- „legfeljebb 1 milliárd jüan” (55 milliárd forint) értékben tervez gyárat építeni Magyarországon a szingapúri Xinzhi Holdingson keresztül;
- a magyar vállalat tervezett neve Xinxzhi Motor Hungary Kft. lenne, de megjegyzik, hogy a végleges név függ a magyarországi cégbíróság döntésétől is.
A Xinzhi szerint
a hatvani gyár évi 1 millió, elektromotorokba szánt álló- és forgórészt lesz képes gyártani.
Ezen kívül a Xinzhi (honlapja szerint) stratégiai partnerséget alakított ki a Valeo, a Bosch és a Denso vállalatokkal is, Kínában viszont olyan nagy gyártókkal működik együtt, mint a BYD, a Nio, a Dongfeng vagy a Geely.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást
Brutális ukrán támadás, halálos sebet kaphatott az orosz gázellátás

Megvan a bukás oka: túl rondák a német autók?

Tízezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Távolodunk a 400-as eurótól, így zárta a napot a forint

Népharag zúdul a láncokra Európában, a vásárlók elmossák az élelmiszerinflációt

Van egy súlyos betegség, ami megszüntethető - A magyar betegek történelmi lépés előtt állnak

Az amerikai kongresszus előtt a USAID megszüntetése
