Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója közölte, hogy a márka eladta utolsó teljesen gázüzemű modelljeit, innentől kezdve pedig minden általuk gyártott jármű valamilyen módon villamosított lesz.
Elsőként az Aventador és a Huracan szupersportkocsik plug-in hibrid utódai és egy plug-in hibrid Urus SUV érkezik, valamint a tervek szerint a következő tíz évben már piacra kerül az első teljesen elektromos Lamborghini is – számolt be a Business Insider.
Mivel a Lamborghini vásárlói jóval előre megrendelik autóikat, a vállalat még egy ideig folytatja a gázüzemű járművek gyártását, de új megrendeléseket már nem fogad a kizárólag belsőégésű motorral működő autókat illetően.
Winkelmann elmondta, hogy annak ellenére, hogy évtizedekig a dübörgő V12-es motorok határozták meg a márka autóit, végül a világszerte szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt kellett a villamosítás mellett dönteniük.
Az autóipar egésze az elektromos járművekre való költséges és zűrös átállás közepén van.
Hozzátette, hogy Lamborghini járművek újragondolt üzemanyag-ellátásától függetlenül a márka nem veszíti el a kapcsolatot a gyökereivel, és a cél, hogy a Lamborghini ezentúl is a megszokott teljesítményt – és még többet – biztosítsa a vásárlóknak, miközben csökkenti a vállalat karbonlábnyomát.
A márka első plug-in hibridje (egy olyan járműtípus, amely nagyobb hatótávolsággal és nagyobb akkumulátorral rendelkezik, mint a hagyományos hibridek) már 2023 végén kikerül a piacra:
egy V12-es motornak, három villanymotornak és egy kis akkumulátornak köszönhetően a Revuelto szuperautó valamivel több mint 1000 lóerővel bír, és a Lamborghini becslése szerint 2,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.