A tervezett üzemekben az akkumulátorok mellett autók is készülnének majd. Az egyik oldalon bemegy a nyersanyag, a másik oldalon kijön az autó - mondta Elon Musk. Szerinte a Tesla gyárai tulajdonképpen gépeket építő gépek.
A Tesla Gigafactory gyára két éve készül a japán Panasonic elektronikai konszernnel együttműködésben, és 14 százalékban már kész. Az üzem jövőre kezdi meg az akkumulátorok gyártását, pár éven belül pedig kapacitása felér majd a világ fennmaradó részének kapacitásával.
Az akkumulátorgyárak dollármilliárdos beruházást igényelnek, de az elektromos autók terjedése miatt már a hagyományos autógyárak is fontolóra vették ilyenek építését. Nem mindegyikük hisz azonban abban, hogy a technológiai versenyből a Tesla által választott lítium-ion akkumulátorok kerülnek ki győztesen.
A Gigafactory a kulcseleme a Tesla növekedési stratégiájának. A Tesla a tavalyi 50 ezerről 2018-ig 500 ezerre tervezi növelni a gyártott elektromos autók számát. Az autók mellett a Tesla háztartási energiatároló és ellátó rendszereket is gyárt, amelyek Musk elmondása szerint végső soron szintén az elektromos mobilitás terjedését segítik elő.
Elon Musk a Gigafactory méreteit a tőle nem szokatlan módon azzal érzékeltette, hogy elférne benne száz Boeing 747-es jumbo-jet vagy 50 milliárd hörcsög. Az üzem teljes mértékben megújuló energiaforrásokra, ezek között szél-, nap- és geotermikus energiára támaszkodik majd - tette hozzá. A Tesla célja változatlanul olyan, önállóan is navigáló autó kifejlesztése, amelyik Musk megfogalmazása szerint "tízszer jobban vezet, mint az ember, és még a pokémonokat is befogja neki".