A fejlesztésekről a cég vezérigazgató-helyettese számolt be.
Hiroki Nakajima egy Tokióban tartott sajtóértekezleten azt mondta, hogy 2026-ra tíz új elektromos járműmodell kifejlesztésére számítanak, és arra, hogy ezekből a járművekből évi 1,5 milliót adjanak el.
A Toyota célul tűzte ki, hogy 2030-tól csak elektromos és hibrid járműveket értékesítsen Európában, Kínában pedig 2035-ig szeretné ezt elérni.
Bejelentették azt is, hogy egy új, különleges egységet is létrehoznak a cégen belül az újgenerációs akkumulátoros elektromos járművekre összpontosítva, nyilvánvalóan válaszul azokra az egyre erősödő aggodalmakra, hogy a márka veszít a Teslával és más riválisokkal szembeni versenyben.
Kiderült, meddig bírja egy elektromos autó akkumulátora
Továbbra is sokan félnek tőle, hogy az akksik hamar veszítenek kapacitásukból, ami költséges cserét jelent majd a jövőben. A Green Car Reports cikke szerint jórészt alaptalanul.A Recurrent 15 ezer elektromos autó adatait elemezte, amiből kiderült, hogy mindössze a teljes állomány másfél százalékánál volt szükség az akkumulátorcsomag cseréjére, annak idő előtti teljesítménycsökkenése miatt.
Az elektromos autók akkumulátorai jobban teljesítenek a vártnál, azok cseréje így nem jelent költséges meglepetést a tulajdonosok számára. Bővebben>>>
Sato Koji, a Toyota új vezérigazgatója azt mondta, hogy a következő években növelik az akkumulátoros elektromos autóik kínálatát, de a hibridek továbbra is a cég fontos alappillérei maradnak.