Az Opten adataiból az derül ki, hogy idén nyár végéig a magyarországi akkumulátorgyárak közül
- a Gödön működő Samsung 234, az iváncsai SK 350 fővel csökkentette a dolgozói létszámát;
- a két cég több száz, de valószínűleg inkább több ezer, munkaerő-közvetítőn keresztül foglalkoztatott dolgozótól is megvált, róluk azonban nincsenek pontos adatok.
Európában 2023-ig egyre több elektromos autót adtak el, ami miatt a magyarországi akkumulátorgyárak kibocsátása is exponenciálisan növekedett, és ezek a cégek tömegesen vettek fel új dolgozókat. Egy ponton azonban megtorpant, majd
visszaesett az elektromos autók iránti kereslet Európában, így a magyar akkugyárak kibocsátása is
– írja a számoknak utánajáró Telex, amely megkeresésére a Samsung nem válaszolt, az SK pedig közölte:
Az SK On Hungarynél az elektromosautó-ipar pillanatnyi lelassulására nem trendként, hanem egy ciklikus folyamat átmeneti szakaszaként tekintünk.
Hozzátették: felelős nagyvállalatként minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy megtartsák a szakembereiket és munkatársaikat.
Székely Tamás, az SK üzemeiben jelen lévő Vegyipari Dolgozók Szakszervezetének elnöke azt mondta: olyan jelzéseket kap az iparágból, hogy
a cégek most alacsony kapacitáson működve kivárják, amíg újra több megrendelést kapnak az autógyáraktól.
Kérdés viszont, hogy meddig hajlandóak erre, januárban ugyanis várhatóan jelentősen 10 százalék fölött emelik a minimálbért, ami miatt a valamivel magasabb bérszintet biztosító akkugyáraknak is fizetést kell majd emelniük.