Tavaly február 5-e óta pályázhatnak a hazai gazdasági társaságok állami hozzájárulásra tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.
A 30 milliárd forintos keretösszegből több mint 22 milliárd forintra érkezett be már igény. A fennmaradt forrásmennyiségből 2025 március végéig kérhetnek támogatást a cégek
- hívja fel a figyelmet Facebook-bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium.
Az elektromos autók helyi légszennyezés és zajterhelés nélkül használhatók, üzemeltetésük és karbantartásuk olcsóbb, mint benzines-dízeles társaiké. Elterjedésük a környezet megóvása mellett a települési életminőséget is javítja. A legnagyobb szennyezők közé tartozó ágazat zöldítésének köszönhetően a korábbi évek folyamatos növekedése után 2023-ban 7 százalékkal csökkent a közlekedés kibocsátása üvegházhatású gázokból - mutat rá a szaktárca.
Felidézik, hogy a kormány két programban összesen 60 milliárd forinttal támogatja a környezetkímélő autózás térnyerését. A vidéki töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását 28 milliárd forintos pályázat segíti az országos lefedettség mielőbbi elérése érdekében.
A hazai gazdasági társaságok pedig egy esztendeje igényelhetnek az akkumulátor kapacitása és a járműkategória függvényében gépkocsinként 2,8-4 millió forintot zöldautók beszerzéséhez.
Egy cég a foglalkoztatottjainak számához is igazodva 2,8-64 millió forint támogatást kaphat flottája klímabarát korszerűsítéséhez.
A program indulása óta eltelt egy évben 4871 vállalkozás kért összesen 22,2 milliárd forintot 5727 gépkocsi megvásárlásához. Több mint 3800 pályázó számára már megítéltek és szerződésekben le is kötöttek 17,4 milliárd forintot. Az érdeklődők harmadának pedig mostanáig ki is fizettek összesen több mint 7 milliárd forintot.
Az igénylők több mint háromnegyede személyautót szerez be a támogatással. A márkák népszerűségi rangsorát a BYD vezeti 1378 darabbal, a típusokét pedig a Tesla Model Y 548 darabbal.
A kínai BYD egyébként 2025 második felében kezdi meg Szegeden, az első európai gyárában a termelést, évi 300.000 autó gyártásával.
A szaktárca azt is jelezte: Magyarország már most a szűk európai élmezőnybe tartozik a lítium-ion akkumulátorok gyártókapacitásában, és a következő időszakban várható lendületes bővülés egyik fő haszonélvezője lesz.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nem üres kézzel utazik Brüsszelbe Orbán Viktor, ezt viszi magával
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Zelenszkij egy feltétellel hajlandó lemondani a NATO-tagságról
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”