Szijjártó Péter többek között találkozott Sencsen polgármesterével, a Sunwoda akkumulátorgyártó cég alapítójával és a BYD vezérigazgatójával is.
A kínai vállalat tovább növeli magyarországi jelenlétét azzal, hogy Fóton épít üzemet, ahol nem gyártják, hanem csupán összeszerelik majd az elektromos akkumulátorokat.
A körülbelül tízmilliárd forint értékű, hamarosan elkészülő beruházás első körben száz új munkahelyet fog teremteni, mintegy egymilliárd forintos állami támogatással.
Szijjártó Péter elmondta, hogy a BYD ma a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, míg az elektromos akkumulátorok terén a második legnagyobb szereplő, továbbá a távközlésben, a telekommunikációban és az informatikában is a globális élvonalban van.
Befellegzett a belső égésű motornak, de tényleg a villanyé a jövő?
Egyre népszerűbbek hazánkban is az elektromos autók, számuk már meghaladta a negyvenezret, ami szakemberek szerint nagy előrelépés. Bővebben>>>Környezetvédelmi megfontolásból cserélik le a buszállományt
A cég Komáromban elektromos buszokat gyárt, amelyek rendkívül népszerűek mind Magyarországon, mind Európa többi részén, a londoni tömegközlekedésben például 80 százalék körüli a részarányuk.
Hazánkban az önkormányzatok folyamatosan cserélik le régi környezetszennyező buszaikat elektromosra, és az ilyen, újonnan forgalomba állított járművek mintegy 42 százalékát a BYD adja.
A miniszter arra is kitért, hogy az elektromos autóipar határozza meg a világgazdaság következő éveit és évtizedeit. Ezt az átállást visszafordíthatatlan folyamatnak nevezte, amelynek nyomán gyakorlatilag teljesen új iparág jön létre.
A világon kibocsátott valamennyi károsanyag 14 százaléka a közúti közlekedésből származik.
Leszögezte, hogy ezen szektor beruházásaitól függ, hogy mely országok milyen gyorsan fejlődnek majd hosszú távon.