Az elektromos járművek eladásai lassulnak, emiatt pedig az olyan vállalatok, mint például a Volkswagen, a Stellantis vagy a Mercedes-Benz, csökkentik, illetve átcsoportosítják az akkumulátorgyártással kapcsolatos projektjeiket.
Ezzel párhuzamosan azonban a kínai gyártók folyamatosan csökkentik a költségeket, az Egyesült Államok pedig jövedelmező támogatásokkal igyekszik magához csábítani a befektetőket – írja a Bloomberg.
A lap szerint Kína már most rendelkezik felesleges akkumulátorgyártó kapacitással, és az európai költségek töredékéért tud cellákat gyártani, emellett pedig a cellatechnológia-fejlesztésben is lépéselőnyben van, ez pedig további lemaradást eredményezhet Európa számára az EV-gyártásban.
Ha mindez nem lenne elég, Kína egy sor intézkedést helyezett kilátásba, hogy megbüntesse az Európai Uniót az elektromos autókra kivetni tervezett vámok miatt.
Sebastian Wolf, a Volkswagen PowerCo akkumulátor egységének operatív igazgatója egy Stuttgartban tartott konferencián arról beszélt, hogy gyorsabbnak és költséghatékonyabbnak kell lenniük a jövőben a területen.
Négymillió tonnányi árut várnak Kínából a szegedi BYD-gyárhoz
A napokban érkezett első építőanyag-szállítmányt hamarosan újabb négy hajónyi acélszerkezet és két-háromezer konténer építési anyag követi augusztustól év végéig.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→