Miután lassul a kereslet saját hazájukban, ezért annak érdekében, hogy az európai térségben egyre több olcsó autót értékesíthessenek a kínai vállalatok, gyártó- és összeszerelő üzemeket kívánnak létesíteni a régióban. Emellett pedig a kivetett importvámokat is szeretnék megkerülni.

Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a hónap elején az Automobilwoche-nak nyilatkozott arról, hogy a következő két évben egy harmadik, az európai piacot kiszolgáló létesítmény építését fontolgatják, a magyar és a török létesítményen túl. Azt azonban ekkor nem árulta el, hogy hol.

Most azonban a Reuters forrásai úgy tudják, hogy a vállalat első számú választása Németország lehet, igaz, az országon belül a magas munkaerő- és energiaköltségek, az alacsony termelékenység és az alacsony rugalmasság miatt megkérdőjelezik, hogy helyes döntés volna-e. Így erről még nincs végleges döntés.

A vállalat állítólag azért szemelt ki magának nyugat-európai országot, mert helyi gyártóként szeretné kiépíteni a márka ismertségét és elfogadottságát az európai ügyfelek körében.

Ugyanakkor a hírügynökség forrásai szerint a vállalat betartja Peking utasítását is, miszerint ne fektessenek be olyan országokban, amelyek támogatták az uniós importvámokat. Így például Olaszország és Franciaország nem lehet a BYD prioritásai között.

A Reuters januárban arról is beszámolt, hogy a kínai tisztviselők és az autógyártók megvizsgálnak néhány német gyárat, amelyek várhatóan bezárnak, különösen a Volkswagen telephelyeit.

Ugyanakkor a kereszténydemokraták, akik vélhetően a következő német kormányt alakíthatják, a társasági adók csökkentését, valamint a szakképzett munkaerő ösztönzését ígérték, különös tekintettel az autóiparra, mint az ország kritikus ágazatára.

Újabb autóipari vállalat jön Magyarországra: kitalálja, melyik országból?

A vállalat mintegy ötvenmilliárd forint értékű nagyberuházása csaknem 900 új munkahelyet teremt – jelentette be januárban Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.