A kínai BYD 2024 júliusa és szeptembere között 200 milliárd jüan (28,2 milliárd dollár) bevételt könyvelhetett el, ami 24 százalékos ugrás az előző év azonos időszakához képest. Egyúttal több, mint az Elon Musk vezette Tesla harmadik negyedéves bevétele, ami 25,2 milliárd dollár volt ebben az időszakban.
A BYD a negyedév utolsó hónapjában megdöntötte saját havi eladási rekordját is. A Tesla azonban még mindig több elektromos járművet adott el a harmadik negyedévben, mint a BYD – írja a BBC.
Ugyanakkor a lap hozzáteszi, hogy a BYD sikere mögött jelentős mértékben ott állnak a hazai kormányzati támogatások, amelyek Kínában arra ösztönzik a fogyasztókat, hogy benzines autóikat elektromos vagy hibrid járművekre cseréljék.
A kínai autóipar gyorsan növekedett az elmúlt két évtizedben: márkái, köztük a BYD, időközben elkezdtek a nemzetközi piacokon is megjelenni, ami az unióban például olyan félelmekhez vezetett, hogy saját autóipari vállalatai nem lesznek majd versenyképesek az olcsóbb kínai járművekkel szemben.
Miközben a kínai elektromos autókat gyártó cégek 100 százalékos büntetővámokkal néznek szembe az Egyesült Államokban és Kanadában, az Európai Bizottság végül október végén szavazta meg, hogy 15 és 38,5 százalék közti büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Ezek az új vámok a már meglévő 10 százalékos vámtételekhez adódnak, amelyek már eddig is sújtották az unió részéről a kínai gyártmányú elektromos járműveket. A kivetett EU-s büntetővámok a mai nappal léptek életbe.
Életbe lépnek a kínai büntetővámok, mutatjuk hogy jutott idáig az EU
Az összefoglalónkban tisztázzuk az október végén életbelépő, elektromos járművekre bevezetett uniós vámok részleteit és hogy miért döntöttek a tarifák bevezetéséről az európai döntéshozók.A részletekről ITT írtunk bővebben.