Jim Farley, a Ford vezérigazgatója mint elmondta: ki akar szállni „az unalmas autók” üzletágából, hogy megérkezzen az „ikonikus” járművek világába. Jelentsen a két jelző bármit is.
Az már valóban ismert tény, hogy a Ford Focust a tervek szerint 2025-ben éri utol a végzet, ahogy a cég a Fiestának, a Focusnak, a Fusion-nek és a Taurusnak sem szán nagy jövőt, vagyis hamarosan nem gyártják már tovább ezeket a járműveket. Sőt, a Ford Mondeo gyártása már 2022 tavaszán véget ért: az utolsó példány - egy szürke szedán - a spanyolországi Valenciában gördült le a szalagról.
Jim Farley a brit CAR magazinnak egy nemrégiben megjelent interjúban elismerte, hogy valóban sok vásárló szerette ezeket az autókat. Ennek ellenére mégis úgy látja, hogy egyszerűen nem érdemes több pénzt önteni az olyan autók gyártásába, mint például a Ford Fiesta, a Focus és a Mondeo, szemben egyebek mellett a haszonjárművekkel.
Ezen autók ráadásul közvetlenül elektromos verziójának elkészítését sem tűzték ki célul. Ugyanakkor az autóvállalat kitart elhatározása mellett, hogy 2030-tól kizárólag elektromos meghajtásúvá válik.
Ami a Jim Farley által említett „ikonikus” járműveket illeti, többek között a Mustangra és a Raptorra utalt.
Szorul a hurok a VW-csoportnál: nem kellenek az autóik
Egyre nagyobb a nyomás Európa vezető autógyártóján. A Volkswagen-csoport három hónapon belül már második alkalommal csökkenti a 2024-re várható üzleti kilátásokat.A részletekről ITT írtunk bővebben.