Az e-VITARA a Suzuki első globális elektromos (BEV) modellje, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára – írja sajtóközleményében a Suzuki.
Az új Suzuki modellt 2025 tavaszán kezdik el gyártani Indiában, a Suzuki Motor Gujarat gyárában, és várhatóan jövő nyáron kerül piacra Európában, Indiában és Japánban.
Az e-VITARA főbb jellemzői:
- modern elektromos autó (BEV) és SUV erejének kombinációja;
- nagy átmérőjű gumiabroncsok és hosszú tengelytáv;
- hatékony elektromos hajtáslánc eAxle és lítium-vas-foszfát akkumulátorral;
- két független eAxle tengellyel működő „ALLGRIP-e” elektromos 4WD rendszer;
- kifejezetten elektromos járművekhez tervezett „HEARTECT-e” platform;
- az akkumulátor kapacitásának maximalizálása érdekében az alsó padlólemezről elhagyták az alsó merevítő elemeket.
„Az e-VITARA az első elektromos modellünk, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztunk létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítsunk vásárlóink számára. A karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálunk, ideértve az akkumulátoros elektromos járműveket (BEV), a hibrid járműveket és a sűrített földgáz (CNG) meghajtású járműveket. Az e- VITARA bevezetése jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modellünk bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítjük elektromos modellkínálatunkat és mobilitási szolgáltatásainkat – nyilatkozta a Suzuki elnöke.
Padlógáz a Suzukinál: többmilliárdos gyárfejlesztések
A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 161 ezer autót értékesített, ebből 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal nőtt. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.A részletekről ITT írtunk bővebben.