A fejlesztésekről a cég vezérigazgató-helyettese számolt be. 

Hiroki Nakajima egy Tokióban tartott sajtóértekezleten azt mondta, hogy 2026-ra tíz új elektromos járműmodell kifejlesztésére számítanak, és arra,  hogy ezekből a járművekből évi 1,5 milliót adjanak el.

A Toyota célul tűzte ki, hogy 2030-tól csak elektromos és hibrid járműveket értékesítsen Európában, Kínában pedig 2035-ig szeretné ezt elérni.

Bejelentették azt is, hogy egy új, különleges egységet is létrehoznak a cégen belül az újgenerációs akkumulátoros elektromos járművekre összpontosítva, nyilvánvalóan válaszul azokra az egyre erősödő aggodalmakra, hogy a márka veszít a Teslával és más riválisokkal szembeni versenyben.

 

Kiderült, meddig bírja egy elektromos autó akkumulátora

Továbbra is sokan félnek tőle, hogy az akksik hamar veszítenek kapacitásukból, ami költséges cserét jelent majd a jövőben. A Green Car Reports cikke szerint jórészt alaptalanul.
A Recurrent 15 ezer elektromos autó adatait elemezte, amiből kiderült, hogy mindössze a teljes állomány másfél százalékánál volt szükség az akkumulátorcsomag cseréjére, annak idő előtti teljesítménycsökkenése miatt.

Az elektromos autók akkumulátorai jobban teljesítenek a vártnál, azok cseréje így nem jelent költséges meglepetést a tulajdonosok számára. Bővebben>>>

Sato Koji, a Toyota új vezérigazgatója azt mondta, hogy a következő években növelik az akkumulátoros elektromos autóik kínálatát, de a hibridek továbbra is a cég fontos alappillérei maradnak.

 

Továbbra sincs innovatívabb autógyártó a Toyotánál

A Toyota a kilencedik egymást követő évben bizonyult a legtöbb szabadalmat bejegyző autógyártónak, miután 2022-ben 3056 új szabadalom bejegyzését kezdeményezte, és kapta meg az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalánál, amelyek több, mint fele a jövőbeli mobilitáshoz, negyede az elektrifikációhoz kapcsolódik. Bővebben>>>