Emelkedett az egyik vezető kínai elektromosautó-gyártó, a NIO vesztesége az idei harmadik negyedévben, miközben csökkentek a bevételei éves összevetésben a kínai piacon egyre szorosabb verseny miatt végrehajtott árcsökkenések hatására.
A Magyarországon is jelen lévő multinacionális vállalat egyébként akkumulátor-cserélő állomások gyártására rendezkedett be Biatorbágyon.
Zsugorodó bevételt és megugró veszteséget produkáltak
Az elektromos járművekkel foglalkozó cég honlapján szereplő adatok szerint
a bevétele 2,1 százalékkal, 18,67 milliárd jüanra (2,66 milliárd dollár) csökkent a szeptember végével záródott három hónapban éves összevetésben.
Kapcsolódó
Ugyancsak a tavalyi harmadik negyedévvel összevetve
a NIO adózás utáni vesztesége 11,1 százalékkal, 4,63 milliárd jüanról 5,14 milliárd jüanra (733 millió dollár) nőtt.
Jelenleg 1 jüan hozzávetőleg 53,56 forintot ér a devizapiacon.
Másra számítottak a szakértők, de a vállalat optimista
Elemzők véleményének az átlagában
nagyobb, 19,14 milliárd jüan bevétel, ám kisebb, 4,75 milliárd jüan veszteség szerepelt az ázsiai autógyártónál.
A NIO 61 ezer 855 elektromos járművet szállított ki a harmadik negyedévben, ami 11,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál, és 7,8 százalékkal haladta meg a második negyedévit.
A Kínában honos cég előrejelzésében azt várja, a folyó negyedévben 72-75 ezer járművet szállít ki, ami 44-50 százalékos éves szintű növekedés, a bevétel pedig 2,8-2,9 milliárd dollár körül alakul majd.
A kínaiak az olcsó tömegcikkek után a luxusautók piacát is célba vették
A BYD mellett a NIO is már megszorongatták Kínában a német prémiummárkákat, és Európában is ez a céljuk. Részletek cikkünkben.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!