A BYD gyár már épül az M43-as autópálya mentén, és a tervek szerint 2025 végén megkezdik az első elektromos autók gyártását.

A cég 1800-2000 eurós átlagbért kínál majd dolgozóinak, ami jelentős hatással lehet a dél-alföldi régió jövedelmi viszonyaira

– írja az Index.

Erről Nagy Márton beszélt egy lakossági fórumon, és mint mondta, a jövőre megnyíló üzem nemcsak a régió infrastruktúráját javítja, hanem a béreket is felfelé húzza. A nemzetgazdasági miniszter hozzátette:

míg a kecskeméti Mercedesben átlagosan 1600, addig a BYD durván 1800–2000 eurós átlagbért fizet, ez jelenlegi árfolyamán átszámolva 740 ezer–820 ezer forintos fizetést jelent.

Október utolsó napján pedig a BYD Szeged bejelentette, hogy megkezdte a toborzást leendő gyárába, ahová számos nyitott pozícióra várják a szegediek jelentkezését. Számos pozícióra keresnek munkaerőt, így várják a jelentkezőket:

  • mérnöki;
  • informatikai;
  • gazdasági;
  • adminisztratív;
  • vagy akár gyártási-termelési;
  • raktározási;
  • karbantartási;
  • vagy logisztikai pozíciókra is.

Az oktatásban is prioritássá vált a kínai nyelv tanítása:

  • a Szegedi Tudományegyetem Konfuciusz Intézete szeptembertől 10 általános és középiskolában teszi lehetővé, hogy a diákok kínaiul is tanulhassanak, az intézet nyelvtanárai összesen 430 tanulóval találkoznak hetente több alkalommal is;
  • a Szegedi Szakképzési Centrum irányítása alatt működő szakképző iskolákból is jelentkezhettek a tanulók a Konfuciusz Intézet által felkínált lehetőségre. Összesen 90 fő oktatását tudta vállalni az Intézet, és október óta folyik kezdő szinten a kínai nyelvoktatás három intézményben, csoportonként heti két alkalommal: a Szegedi SZC Déri Miksa Műszaki Technikumban, a Szegedi SZC Gábor Dénes Technikum és Szakgimnáziumban, és a Szegedi SZC Kőrösy József Közgazdasági Technikumban.

A foglalkozásokat anyanyelvű kínai tanárok és magyar mentor tanárok tartják a diákoknak.

A szakképzési centrumok és az egyetem a BYD-val közös duális képzési programokat készítenek elő,

hogy a diákokat közvetlenül a munkaerőpiaci igényekhez igazodó oktatásban részesítsék. Az együttműködés célja, hogy a helyi fiatalok magas színvonalú tudással és jobb elhelyezkedési esélyekkel léphessenek a munkaerőpiacra.

A szegedi BYD magyarországi üzemének nyitásáról ITT írtunk bővebben.