Elemzői várakozások szerint tízmilliós nagyságrenddel bővülhet az utakon futó elektromos járművek – autók, buszok, furgonok és teherautók – száma 2025-ben. A Gartner tanácsadó és piackutató cég becslése alapján globálisan 64 millió villanyautót használhattak az idei évben, ami 2025-re 33 százalékkal: 85 millióra emelkedhet. Az előrejelzés szerint az új elektromos autók 58 százaléka Kínában, 24 százaléka Európában találhat gazdára.
A prognózis 73 százalékra teszi a jövőre forgalomba kerülő, tisztán elektromos meghajtású járművek arányát (BEV).
Kapcsolódó
Az S&P Global 2025-re vonatkozó (a Gartnerétől néhány ponton eltérő) előrejelzése szerint az Európában eladott új autók 21 százaléka tisztán elektromos meghajtású lesz – írja a Totalcar.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint idén szeptemberben 17,3 százalékos volt a tisztán elektromos járművek részesedése az uniós autópiacon, 32,8 százalékát pedig a hibrid modellek tették ki.
Jöhet az új akkumulátor újrahasznosítás
A Gartner előrejelzése szerint 2030-ra a használt autóakkumulátorok 95 százalékát újra fogják hasznosítani, ami növelné az újak gyártásához szükséges nyersanyagok mennyiségét, egyben mérsékelné az új akkumulátorok, és ezzel az új elektromos autók gyártási költségét.
Jonathan Davenport vezető elemző szerint abszurd módon azzal magyarázható az elektromos autóipar közelmúltbeli visszaesése, hogy a gyártók korábban túlbecsülték a növekedés tempóját. Miután viszont elmaradt a várt kereslet élénkülés sokan elhalasztották az új modellek bevezetését.
A késlekedő modellbemutatók és az akkumulátortöltő infrastruktúra szellőssége pedig visszafogta az elektromos járművek térhódítását Azonban egyre nagyobb nyitottság a fogyasztókban a villanyautók iránt.
Az európai járműipar beszűkülését kockáztatja az uniós célkitűzés
Nem lehet zöld átállásról beszélni megfelelő töltési infrastruktúra és megfizethető alapanyagok híján, nyilatkozta a BMW kormányzati ügyekért és üzleti kommunikációjáért felelős szóvivője az Economxnak. Ezen felül az EU szubvencióellenes intézkedései a kínai elektromos járművek ellen oda vezetnek, hogy a BMW-csoport magasabb importvámokat fizet, mint egyes kínai gyártók. A vállalat általános állaspontja szerint az Európai Unió irrealisztikus, karbonsemlegességet célzó előírásai tovább nehezítik az európai gyártók dolgát, akiknek mindeközben az olcsó kínai konkurenciával is fel kell venni a versenyt a hazai piacokon.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!