A szegedi BYD-gyárról készült rövid felvételen jól kivehető, hogy pontosan mekkora területen is zajlanak majd a munkálatok, és hogy a természet mekkora területe nem marad tovább érintetlenül.
Az eddig ismert tervek alapján a nagybani piac és az autópálya szomszédságában épülne a kínai óriásvállalat autógyára, lényegében az ELI-ALPS Lézerkutató Központ szomszédságában, mintegy 40 hektáron, amelyhez három víztározót is építenének.
Botka László szegedi polgármester szerint a gyár miatt munkásszállót is építeni fognak, amellyel kapcsolatban az is felmerült, hogy az épülő gyártól nem messze lévő Liliom Lakóparkot is érinti a beruházás valamilyen formában, ám erről nincs szó.
A tervek szerint első sorban Szegedről és környékéről keresnek munkaerőt az új gyárba, ezt követi a szomszédos Békés vármegyéből bevont munkaerő. Legvégső esetben pedig a Fülöp-szigetekről érkeznek dolgozók a gyárba.
Még december végén jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter, hogy a BYD igazgatósága 224 tárgyalás forduló után döntött úgy, hogy Szegeden építi fel első európai üzemét. Ez lesz a hatodik autógyár Magyarországon. Akkor Botka László polgármester és a miniszter is leszögezték, hogy nem fognak a városban akkumulátort gyártani, kizárólag autókat.