A CATL alapítója és elnöke, Robin Zeng azt nyilatkozta, amennyiben Donald Trump megválasztott amerikai elnök a beiktatása után áldását adja a kínai befektetések előtt az elektromos járművek ellátási láncában, akkor nincs ellenükre, hogy amerikai üzemet építsenek.

A Reuters szerint a kínai milliárdos egy interjúban felidézte, hogy eredetileg az Egyesült Államokban szeretett volna befektetni, akkor azonban a kormány nemet mondott erre. A kínai gyártmányú akkumulátorok nem kaptak a jogosultságok a regnáló Biden-kormányzat a bevezetett fogyasztói EV-támogatásra, amellyel célul tűzték ki a kínai csatlakoztatott autós technológiával ellátott járművek blokkolását is.

Azonban ugyanez a kabinet ellenezte a republikánusok még ennél is radikálisabb törvényjavaslatát, amely az olyan amerikai vállalatok által licencelt kínai akkumulátortechnológiával működő autók esetében is korlátozná az elektromos autók vásárlására vonatkozó ösztönzőket, mint a Ford vagy a Tesla.

A kereskedelmi akadályok számos vezető akkumulátor- és EV-vállalatát terelték nehezített pályára, köztük a CATL-t és a BYD-t is. Trump ugyanakkor augusztusban a hírügynökségnek arról beszélt, hogy bár a kínai autóimportot teljes egészében meg akarja akadályozni, arra továbbra is nyitott, hogy az Egyesült Államokban gyártsanak járműveket.

Európa retteg Trump tervei miatt, beleremeghet a magyar teljesítmény is

Drámai hatásokkal számolnak Németországban az új amerikai elnök tervezett kereskedelempolitikája miatt: az EU legnagyobb gazdaságában milliárdos veszteségeket, tömeges elbocsátásokat, a befektetések zuhanását és az autóipar mélyülő válságát vetítik előre, ami a magyar GDP-re is hatással lesz.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.